Monday, January 2, 2012

C.I.N.T.A

cinta?? jiwang ei awak naien yunus.. haha.. jiwang ni wujud sebab naien teringat kisah novel DOKTOR CINTA karya DYADILA yang naien pernah baca 2 bulan lepas.. Teringat pula kat makna cinta yang Mazliana, heroin cerita ni pernah ungkapkan.. "Cinta merupakan gurauan dalam kehidupan. Kadang-kadang buat kita terasa dan gurauan yang buat kita memahami macam-macam emosi. Kalau yang mencantikkan lukisan adalah warna, maka yang mencantikkan kehidupan adalah cinta.. tapi cinta ni macam hantu, semua orang percaya tapi tak semua yang akan jumpa".. Indahkan kalau dalam hati ada CINTA?
Bila cinta tu datang dan kita serahkan cinta tu pada Allah, Rasul and Family kita, ia rasa indah.. Tapi bila cinta itu datang dan kita serahkan kepada SESEORANG manusia yang boleh dikira sebagai orang luar dalam kehidupan kita sebelum ni tiba-tiba hadir dalam hati kita, kita tak dapat rasa seindah kita mencintai Allah, Rasul and Family. Kenapa ya? Bila rasa yang wujud dalam hati kita tu kurang indah, apa maknanya?? Adakah cinta itu bukan cinta sebenar? Adakah cinta itu palsu? Adakah cinta itu hanya mainan semata-mata?
Naien cintakan dia tapi naien still tak dapat rasa cinta tu sebenar-benarnya.. Kenapa ye? Adakah dia bukan lelaki yang naien cari selama ni? Bukan ke dari dulu hingga sekarang, naien hanya mencintai dia? Naien rasa cinta naien pada dia tak pernah berubah.. Tapi sampai sekarang naien masih mengkaji, adakah dia lelaki yang paling layak untuk naien serahkan cinta ini?
Tapi naien pecaya jodoh and pertemuan, di tangan Allah... Kita sebagai manusia hanya mampu merancang tapi Allah lah penentu segalanya.. Jadi, naien percaya dengan janji Allah..=)
p/s: tak payah nak jiwang-jiwang sangat la naien.. Happy - happy sudah..HAHA..=)

No comments:

Post a Comment